Šiatorská Bukovinka > pre turistov > cyklistika > Časovka Schengenským priestorom

Časovka Schengenským priestorom

17. október 2011 | MC

Trasa:

Šiatorská Bukovinka, žel. zast. » Čakanovce » Šikov » Ratka » Trebeľovce » Rapovce » Kalonda » Ipolytarnóc » Litke » Mihálygerge » Marakodipuszta » Karancslapujtő » Salgótarján » Šiatorská Bukovinka, žel. zast.

otáznik dĺžka: 63 km
otáznik prevýšenie: 300 m
otáznik časové trvanie: 2,5 h
otáznik asfalt: 95 % (60 km)
otáznik lesné cesty: 5 % (3 km)
otáznik náročné chodníky: 0 % (0 km)
otáznik náročnosť: stredná
otáznik  - v noci: stredná
otáznik  - v zime: stredná
ROAD trasa stredne ťažká

Na trasu vyrážame od železničnej zastávky v Šiatorskej Bukovinke (275 m.n.m) smerom na Fiľakovo, čiže zjazdom, na ktorom už po pár metroch prekročíme 50ku. Už na konci dediny nás čaká aj prvé stúpanie. Následne opustíme hlavnú cestu odbočením vľavo do Čakanoviec (241 m.n.m). Na križovatke v obci odbočíme vľavo. Nenechajme sa odradiť rozbitým asfaltom, pretože po niekoľko sto metroch nebudeme mať pod kolesami ani ten. Kto by sa predsa chcel vyhnúť šotolinovej ceste do Šikova (227 m.n.m.), môže použiť obchádzku po hlavnej ceste č. 71 cez Fiľakovo (192 m.n.m).

Ratka, časť Šikov

Zo Šikova pokračujeme pokojnou cestou do obce Ratka (230 m.n.m) a ďalej po hlavnej až k odbočke na Trebeľovce (187 m.n.m). Zvlnená cesta nám postupne otvára výhľad na Lučenskú kotlinu. V Trebeľovciach bočíme vľavo a cez Muľku (177 m.n.m) sa dostávame do Rapoviec (175 m.n.m.). Na križovatke najskôr zabočíme vpravo smerom na Lučenec a po pár metroch na ďalšej križovatke vľavo k hraničnému prechodu.

Na začiatku hraničnej obce Kalonda (167 m.n.m.) si dávame pozor na rozbitom železničnom priecestí. Za obcou prekročíme hranice s Maďarskom, čím sa dostaneme do obce Ipolytarnóc (175 m.n.m.). Niekoľkokilometrová rovinka ukončená krátkym stúpaním nás dovedie do Litke (170 m.n.m). Na križovatke v strede obce odbočíme vľavo smerom na Salgótarján (235 m.n.m.). Týmto máme ´ prvú polovicu trasy za sebou.

hraničný prechod Kalonda-Ipolytarnóc

Asi kilometer za Litke máme možnosť zabočiť doprava a ísť si oddýchnuť k romantickému rybníku. Tí športovejšie založení idú, samozrejme, ďalej, aby si zlepšili priemernú rýchlosť, kým to je ešte možné. Napredujeme cez, pre Slováka nezapamätateľné, obce Mihálygerge (175 m.n.m), Marakodipuszta (190 m.n.m), Karancskeszi (190 m.n.m) a Karancslapujtő (200 m.n.m). Nadmorská výška rastie čím ďalej tým viac, aby sme si pred Salgótarjánom mohli vychutnať horskú prémiu.

Zjazd do mesta nám dovolí nachvíľu si vydýchnuť. Na svetelnej križovatke zabáčame vľavo smerom na Lučenec. Odteraz nás čaká niekoľkokilometrové tiahle stúpanie po hlavnej ceste č. 21. Nasledujúca obec Somoskőújfalu je hraničná obec, náš cieľ sa teda nezadržateľne blíži. Prekročíme hranice a vychutnáme si posledné dva kilometre k železničnej zastávke v Šiatorskej Bukovinke.